Home

INT_VRH

Diplomový projekt _ vedúci diplomu Doc. Ing. arch. Radek Kolařík

Autori_                                                Eva Rohoňová

Lokalita_                                            Piešťany

Dátum_                                              2012

Stupeň_                                             štúdia

Prvotnou myšlienkou bol návrh letiska. Chcela som na diplomový projekt spracovávať občiansku stavbu a takztiež stavbu väčšieho rozsahu. Mala som v úmysle navrhovať budovu s jasnou funkciou. Budovu, ktorej architektonické vyjadrenie podlieha jej funkcii, a tak je nutné sa pohybovať pri jej tvorení na hrane hmotového vyjadrenia a užitnosti. Letisko som zvolila, pretože ako dopravná stavba plní významnú funkciu a taktiež má reprezentačný charakter, čo sú pre jeho architektonické vyjadrenie podstatné faktory.

Ďalšou fázou bolo hľadanie vhodného priestoru. Z analýz vyšlo ako najvhodnejšie miesto pre stavbu nového terminálu práve mesto Piešťany vzhľadom na polohu a potenciál mesta, napojenie na komunikácie a ďalšie faktory.

Rozhodla som sa vytvoriť jednu budovu, v ktorej sú všetky funkcie integrované. Staviam sa k riešeniu, ako k vytvoreniu objektu- sochy v priestore, ktorá bude pozorovaná z rôznych uhlov pri príjazde do Piešťan, nie ako ku kompozícii niekoľkých objektov. Bolo nutné aby boli všetky funkcie od seba oddelené a na zamestnaneckej úrovni prepojené. Skladaním funkcíí sa začali rysovať učité výškové a hmotové rozdiely, ktoré som transformovala do finálneho riešenia. Riadiaca veža je prirodzene najvyšším bodom budovy a tak je zvýraznená tvarom v akom sa nachádza- akoby hlava plaza pozorujúca dianie. Keďže sa snažím vytvoriť objekt v priestore, mám túžbu ho vytvoriť čo najkompaktnejšie, preto v konečnom riešení volím plášť, ktorý podporuje tvar v jeho živočíšnej podstate a vytvára celistvý dojem z objektu.

Objekt by mal prichádzajúcich prekvapiť, nemal by byť vo svojej farebnosti zvlášť výrazný. Mal by jemne vytŕčať z prostredia.